Categories Blog

Riddle Race R7.9 - 2016

Riddle Race R7.9 - 2016

Freerider.ro:

Putem spune fără eroare că Devron Riddle Race R7.9 este primul MTB românesc echipat la nivelul la care să poată fi folosit în curse de maraton și XCO fără emoții. Ca restul modelelor Devron, acesta este proiectat și asamblat în România, la Deva. Devron a intrat pe piață cu o gamă de biciclete cu un raport calitate preț foarte bun și an de an a ridicat ștacheta. Anul acesta ne-au surprins cu acest model echipat cu transmisie SRAM 2×11, furcă RockShox Recon pe aer și componente de calitate. Am dorit mult să testăm bicicleta, din curiozitate și din patriotism, iar dorința ni s-a îndeplinit, așa că nu am acceptat jumătăți de măsură: am dus-o direct pe traseul celui mai temut concurs de maraton din România, 60/3000+, traseu ce acumulează 3200 m de urcare și tot atât de coborâre în 60 km, aproape exclusiv off-road, cu urcări și coborâri amețitoare și foarte tehnice.

Cadru/pe traseu

Rigiditatea de 97 Nm/grad a cadrului este peste medie, la fel ca raportul STW de 51.9 Nm/grad/kg, greutatea de 1.880 g a cadrului de 29 în mărimea L fiind destul de bună. Din păcate nu avem informații exacte despre geometria acestuia dar, deși nu are o geometrie foarte agresivă de competiție, cadrul este orientat mai mult spre performanță decât restul modelelor din gamă. Poziția este destul de întinsă, cu șaua ridicată deasupra nivelului ghidonului.

Este de apreciat calitatea execuției cadrului, cu sudurile netezite în zona head-tube-ului și a tijei de șa. Aspectele grafice cum ar fi inscripția ”Designed and assambled in E.U.” scrisă în roșu-galben-albastru este superbă, la fel cu inscripția Race de pe toptube.

În rest, cadrul are monobloc clasic și headtube tapered, cablurile fiind toate rutate pe exterior. El este disponibil într-o singură variantă de culoare la modelul cu roți de 29 și în două variante la cel de 27.5.

Traseu pe care am testat Devron-ul este unul cu care sunt foarte familiarizat, pe care l-am parcurs de nenumărate ori cu bicicleta mea de concurs și pe care am avut ocazia să testez și biciclete de top, folosite în Cupa Mondială. Evident, nici pe urcare și nici pe coborâre Devron-ul nu s-a ridicat la nivelul unui model de 6000 euro, dar în comparație cu bicicleta mea care are un cadru din aluminiu cu geometrie foarte sportivă, transmisie XT 2×10, furcă Reba și roți Mavic Crossmax SLR, Devronul s-a comportat asemănător. Diferențele notabile țin de furca Recon mai grea și care lucrează diferit de Reba și mai ales de roțile ceva mai grele, pe care le simțeam la accelerare. Poziția pe bicicletă a fost ceva mai compactă decât îmi place iar ghidonul un pic cam îngust pentru anul 2016, dar toate acestea nu m-au împiedicat să urc tot ce reușesc și cu bicicleta mea. Am forțat nota cu transmisia cu raport mult mai ușor de urcare încercând o cățărare foarte dificilă pe care doar un număr mic de elite au reușit să o parcurgă, undeva în zona superioară din Muchia Scorții, înainte de coborâre, dar geometria m-a aruncat pe spate destul de repede.

Citeste tot articolul pe freerider.ro