Categories Blog

Test Freerider.ro - Riddle H6.7

Test Freerider.ro - Riddle H6.7

Freerider.ro:

Anul trecut, la Eurobike, când admiram noile biciclete Devron am simțit că mă aflu în fața unui moment istoric. Bicicletele propuse de români păreau atractive, cel puțin prin prisma aspectului și al echipării. Din toamna anului trecut și până acum, producătorul a venit însă cu o altă surpriză plăcută: a lansat între timp un model cu roți de 27.5 inch și astfel s-a aruncat în cursa pentru supremația în noul segment, desigur, pe piața din România.

Prin urmare, așteptând un 26er sau un 29er, ne-am trezit cu un 27.5 inch la ușa redacției, pe care l-am demontat imediat pentru a afla date despre greutatea componentelor sau rigiditatea cadrului. Iar apoi, am fugit spre munte ca să vedem de ceea ce este capabilă această bicicletă.

 

Cadru/Pe traseu

Nu trebuie să fii specialist ca să-ți dai seama că Riddle arată bine. Se pare că Devron a împrumutat rețeta altor producători și a colorat Riddle-ul cât se poate de atractiv. Combinația de culori este reușită și cu siguranță va întoarce capete pe stradă. Singura nemulțumire pe care am avut-o se referă la calitatea graficelor, care pe anumite porțiuni era ușor dublată. În ceea ce privește finisajele, acestea sunt fără reproș. Să nu uităm că vorbim despre o bicicletă care costă puțin peste 2.700 de lei și are un cadru cu suduri perfect finisate la nivelul headtube-ului și la nivelul seat tube-ului. Lipsa solzilor de pește ai sudurii amintește de cadrele de carbon, iar noi apreciem asta. Ce lipsește într-adevăr este un headtube conic, Devron mizând pe standradul 1-1/8, iar asta se vede la măsurarea rigidității cadrului.

Chiar și așa, rigiditatea de 87.2 Nm/grad a cadrului se înscrie în mijlocul clasamentului. Ținând cont de greutatea acestuia, de 1.76 kg, se poate spune că vorbim de valori bune, adică persoanele cu greutate (de până în 90 de kg) se vor putea bucura de performanțele bicicletei fără ca aceasta să flexeze simțitor. Odată trecut cu brio testul din laborator, mai rămâne doar proba practică.

Devron Riddle nu este un maestru al agilității, ci mai degrabă al confortului, ceea ce nu este neapărat un lucru rău. Pe bicicletă stai ușor aplecat pe față, iar asta denotă o configurație încadrată între confort și sport. Poziționarea head- și a seat-tube-ului sunt gândite pentru stabilitate, fapt pe deplin apreciat de către începători. Dacă totuși te decizi să participi la competiții cu această bicicletă, va trebui să iei în calcul faptul că pe urcări abrupte roata de față se poate ridica, eficiența fiind astfel mai scăzută. Greutatea de puțin peste 14 kg poate reprezenta de asemenea un impediment. Dar la vale, această bicicletă este foarte stabilă și oferă multe momente de distracție. Ghidonul lat, de 680 de mm și pipa scurtă, de 75mm sunt cele responsabile pentru manevrabilitatea acestei biciclete.

În ceea ce privește latura practică a cadrului, acesta este dotat cu o singură prindere pentru suportul de bidon, iar pe chainstay există o folie subțire care ar trebui să-l protejeze. Ideal ar fi s-o înlocuiești cu o protecție din material plastic (dur) pentru a proteja vopseaua în acea zonă.

 

Echipare

Echiparea este un alt punct forte al bicicletei, dat fiind prețul de achiziție. Voi începe cu sistemul de transmisie 3×9, compus dintr-un schimbător de pinioane Sram X7, un schimbător de foi destul de distanțat în gamă față de cel de pinioane, Shimano Altus, ambele conectate la un set de manete Sram X.5. De preferat ar fi fost un schimbător de foi mai sus plasat în gamă din simplul motiv că ar fi fost ceva mai rapid și mai ferm. Dar la fel de bine se poate trăi și cu Shimano Altus dacă nu ai pretenții exagerate. Angrenajul Suntour XCM este de asemenea pe lista componentelor mai puțin performante, deși prinderea pe Bottom Bracket se face asemenea sistemului Octalink (durabilitate mai mare în timp). Anregnajul și Bottom Bracketul cântăresc împreună nu mai puțin de 1.251 de grame!

Furca provine tot de la Suntour, asemenea angrenajului, dar modelul din gama XCR oferă performanțe decente, fiind dotată și cu o comandă de Lock-out pe ghidon. Este suficient de sensibilă, dar rebound-ul este relativ dur, iar dacă intri pe porțiuni cu denivelări foarte dese, furca va fi depășită de șirul evenimentelor. Greutatea acesteia este de asemenea mare, de 2.48 kg, iar cursa de 120mm este binevenită în acest segment de preț.

Cititi mai multe pe: http://www.freerider.ro/teste/devron-riddle-h6-7-2014-66727.html